Nytt i sminklådan - Lily Lolo mineral foundation

 
Jag har använt mineralsmink sedan stenåldern, men Lily Lolo har jag aldrig provat förut. Min förra foundation tog slut för ett halvår sedan och nu tyckte jag att det faktiskt var dags att beställa en ny. Detta exemplar fick alltså följa med när jag beställde nytt SANTE schampo och balsam. Jag har hunnit prova det några gånger och kan konstatera att den är behaglig att använda, den känns inte ett dugg kakig och huden får en fin lyster. Min enda invändning hittills är att hålen i innerlocket är stora och att det lätt blir för mycket puder när man ska hälla upp produkten. Innehållet är rent och utan förarglig bismuth som kan ställa till med utslag. Nu ska här testas!
#1 - - Malin/BilboBlueEyes:

Hur går det med testandet?
För några år sedan innan min hud blev så torr som den är nu så använde jag också flitigt mineral smink. Lily Lolo och svenska C/O Lena var en stor favorit. Jag gillade CareofLena snäppet bättre för jag gillade en av deras färger på bas bättre.

Svar: Jag har använt Everyday Minerals innan, men sedan slutade de med "min" färg. Jag har ochså testat Jane Iredales mineralfoundation. När det gäller mineralögonskuggor har jag mest köpt från MAD minerals, för de har så många färger att välja mellan. Jag gillar Lily Lolo och det är snart dags att köpa en ny burk.
Short and Sassy