Gurkmejamask som ger jämn hudton?

Jag blev riktigt imponerad när jag läste om hur folk har blivit av med fläckar och dyligt, så jag blev sugen på att testa gurkmejans egenskaper. Man kan använda den hur ofta som helst, för den är inte uttorkande - sägs det.

Jag ska prova åt er. :) Efter vecka ett
 
Fast det är klart, det som fungerar på en behöver ju inte fungera på någon annan...Jag tänkte ge gurkmejan en månad för att se om jag märker någon skillnad - med start i dag. Jag tänkte testa den i ansiktsmaskform. Man kan ha vilken bas man vill till masken. För att göra det enkelt för sig tänker man en tesked av varje. För att inte låta helt förvirrande ska jag ge lite exempel.
 
1 tesked gurkmeja och 1 tesked av valfri ingrediens:
  • Mandelolja
  • Yoghurt
  • Aloe Vera
  • Honung
  • Jojoba
  • Arganolja
  • Olivolja
  • Kokosolja
  • Mjölk
  • Eller vad annat som helst som är flytande och passar ens hy.
 
Jag valde Turkisk yoghurt, eftersom den innehåller en viss syra och för att den återfuktar. Har man en torrare hy kan man ju välja en olja i stället. Man kan ju även kombinera flera ingredienser. Jag gillar att kleta på, så jag tog två teskedar gurkmeja och två teskedar yoghurt.
 
 
 
 
 
Så här ser den ut när jag har blandat i hop det:
 
 
 
Galet gult! Få det inte på kläderna bara för det sätter fläckar!
Jag smetade på den med funderingar om hur jag skulle få bort det gula från ansiktet sen... Såg ut som en kanariefågel i fejjan.
 
   https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTVSZuuNp1siOk8RiyhI-V_r6uewwGmg_pY4Ri-pjuaDo0ah0EL
 
 
Hur det gick:
 
Jag lät den sitta på tills den stelnade. Det tog väl 20 minuter. Huden känns supermjuk, men är lätt gul. Jag tror att det inte är någon fara att få bort gultonen om man tvättar med någon rengöring efteråt, men jag är så mjuk att jag inte vill försöka. Jag tar det i morgon då jag ändå tvättar ansiktet. Visar det sig vara svårt att få bort får man väl minska mängden gurkmeja till nästa gång. Nu ska jag prova den här och återkommer om en vecka med en första rapport. Hur som haver var det en skön mask.