iHerb Haul!

Kom på att jag inte har publicerat den senaste leveransen från iHerb - denna källa till ständiga fynd. Men det är ju bara bra för nu har jag hunnit prova det mesta och kan göra minirecensioner av det jag har beställt. :) För er som inte har hittat denna excellenta webbshop kan jag berätta att dom har ALLT inom kosttillskott, kryddor, oljor och skönhetsvård. Dessutom har de produkter med bra ingredienser till en bråkdel av vad sådant kostar hemma i Sverige. Det är svårt att veta var man ska börja och man har flera timmars "fönsterdreggling" framför sig när  man letar sig fram genom sortimentet. Dessutom brukar de ha massor med varor till specialpriser. Frakten är låg.  Nog med lovord, nu ska jag visa vad jag fick hem.
 
 
 
Nature´s Gate- Henna schampo och balsam. Jag har hunnit använda lite mindre än halva innehållet. Håret blir mjukt och välmående, men det är än så länge inga "WOW-produkter" för mitt hår. På plussidan kan jag framhålla att det innehåller inga skadliga ämnen och att håret faktiskt blir glansigt och lättkammat. På minussidan kan nämnas den produkterna innehåller soyaprotein och vissa dagar reagerar mitt hår på proteinet och blir stelt. Jag är heller inte helt överrens med mandellukten och att håret i bland känns nertyngt. Flaskorna är stora och kostar under 40 kr.
 
 
Det som är bra med iHerb är att det även går att beställa småflaskor, så man kan få en uppfattning om vad man köper innan man slår till på en fullstorlek. På bilden är det tre sorters schampon och ett balsam.
 
Överst har vi Aubrey Organics, Hydrating schampoo, Blue Chamomille, som bara innehåller naturliga ämnen. Innehållet är biologiskt nedbrytbart och inte testat på djur. Det har jag inte hunnit prova ännu. Sedan kommer Isvara Organics, Shampoo, Rosemary Thyme Olive Oil, som luktar rätt starkt av just rosmarin och timjan. Kryddorna skall ge glans och stimulera hårtillväxten.Schampot är grumligt vitt till färgen. Jag är inte helt nöjd med det här, för det känns som schampot gör för rent. Gillar man en gnisslande känsla när man tvättar håret, så kanske det är är en fullpoängare. Jag kommer inte att köpa det igen.
Under det i lila flaska är ett balsam från Beauty Without Cruelty, Conditioner, Moisture Plus, men det innehåller silikoner av det slag som kräver sulfater för att tvätta ur, så det har jag inte provat. Slutligen har vi Andalou Naturals, Sunflower & Citrus Brilliant Shine Shampoo, som doftar underbart gott av solmogna apelsiner. Mitt hår blir lite trassligt av den här, så jag kommer inte att köpa den i fullstorlek. Det känns även som om jag får en hjälm, i stället för svall. Sammanfattningsvis kan man väl säga att i jakten på det perfekta schampot har jag kunnat sålla bort tre stycken i alla fall.
 
 
 
 
 
Sedan har vi lite blandade produkter. Överst visas Earth Science, Deep Conditioning Masque for Hair, Olive & Avocado. Min tub är av den lilla storleken, men finns även fullstorlek. Den ska stärka, reparera och vårda håret inifrån och ut. Det kan man väl diskutera om den kan, men åh så återfuktat håret känns. Man behöver ytterst lite kräm. En klick som en ärtas storlek räcker till hela mitt hår. Resultatet blir ett lätt kammat, slätt, glansigt och otroligt mysigt hår. Håret känns inte ett dugg tungt, som jag har märkt att vissa produkter gör håret. Jag har inte analyserat innehållet ännu, men ser att den innehåller vattenlöslig silikon. Hoppas jag inte hittar mer skräp, för jag gillar verkligen denna.
 
I nästa tub finns en underbart väldoftande handkräm från Deep Steep. Jag älskar bergamott och har flera ur samma serie. Bland annat handtvålen och bodymisten. Krämen är rätt fet, men går in hyffsat snabbt. Kan komma på mig själv med att sniffa på tassarna, så hittills är det gott betyg.
 
Läppbalsamet är en freebee, som jag inte har testat. Den ska dock smaka mint.
 
Sista flaskan på bilden är Aubrey Organics, Conditioner Spray, White Camellia and Jasmine Shine. Det är en löjligt liten flaska med utmärkt innehåll. Den innehåller bara naturliga ingredienser och det innebär:
Inga silikoner, inga parabener och inga mineraloljor osv... Så svårt det är att hitta ett leavinbalsam som inte innehåller något av ovanstående. Den har en liten pump, som faktiskt fördelar vätskan bra i håret. Det första man känner är lukten av jasmin. Jag tycker att den är läskig och den dröjer sig kvar hela dagen tyvärr. När man tar i den i fuktigt hår känns först ingen skillnad. Men plötsligt när håret har torkat kommer man på sig själv med att nöjt konstatera att där man har tagit sprayen känns håret silkesmjukt. Det är som om den behöver lite tid på sig att verka. Jag gillar den här! Jag kommer att köpa fullstorleken och den kostar ca 40 kr.
 
 
 
 
 
På sista bilden har vi  Avalon Organics, Shampoo, Shine Ylang Ylang med tillhörande balsam. Jag blev helt såld på tanken på ylang ylang och att 70% av innehållet är ekologiskt. All torrhet skall försvinna och resultatet skall bli ett friskt och glansigt hår. Det innehåller inge parfymer, parabener eller sulfater. På pappret är det här alltså ett utmärkt schampo och balsam, så jag slog till på en fullstorlek. Dumma mig!!! Det första jag har att anmärka på är den gräsliga lukten av hostmedicin. Sedan förvandlar schampot mitt hår till en sträv, risig massa. Balsamet gör inget alls för att reda ut tovorna och att försöken kamma ut det efteråt, orsakade nästan panik här i det annars fridfulla badrummet. Ingen glans, läskig lukt och håravfall i försök att reda ut det arma håret är resultatet för mig. Ska se om jag kan sälja in det hos särbon, som har kort hår. Han kan kanske i alla fall lyckas reda ut sitt. Annars hamnar den i skamhörnan och får fungera som en penseltvätt....Ger bort det om någon är intresserad!
 
Som tur är räddar Deep Steep upp den  här bilden med den ljuvligaste bodymist man kan tänka sig. Samma goda bergamott och grape, som i handkrämen. Frisk, men ändå söt. Doften håller inte i sig så länge, men det gör inget. Jag sprutar gärna på mer!!
 
I förgrunden kommer en tvål med björnbär och sedan en burk med vitaminer.
 
Är det någon som har provat något av det här? Nästa gång jag beställer kommer jag nog att satsa på duschtvålar. Jag har två favoriter redan. Känns mycket lättare att hitta en tvål man är nöjd med än ett fungerande schampo.
 
 
 
0 kommentarer publicerat i Hemklickat
Taggar: Andalou Naturals, Aubrey Organics, Avalon Organics, Avalon Organics, Shampoo, Shine Ylang Ylang, Beauty Without Cruelty, Deep Steep, Isvara Organics, Nature´s Gate, earth science, iHerb