Recension av Aubrey Organics, Conditioner Spray, White Camellia and Jasmine Shine

 
 
Aubrey Organics är kända för sina naturliga ingredienser och denna lilla fuktspray för håret är en stapelvara hos mig. Den är faktiskt så bra att det enda negativa jag kan säga om den är att den borde finnas i en mycket större flaska. Jo, det finns faktiskt en nackdel till och det är den starka Jasmindoften. Men trots lukten får denna genialiska spray full pott i betyg. Av namnet kan man förledas att tro att formulan är krämig, men så är inte fallet. Skruvar man av pumpkorken ser man en färglös vätska, som är tunn som vatten. Man ska skaka flaskan innan applicering och innehållet fördelas överraskande jämt i håret.
 
Jag använder den både i torrt och fuktigt hår och resultatet blir ett silkeslent, glänsande och  återfuktat hår som varken känns fett eller tråkigt. En del leave-in produkter känns klistriga i håret, men i stället för klibb får håret ett lyft och reder ut sig på ett nästan magiskt vis. Jag tycker inte att sprayen ersätter vanligt balsam utan det här är en lyxig finishingprodukt där man kan säga hejdå till irriterande friss och halloj till glans. När man använder den känns det inledningsvis ingen skillnad, men när håret har torkat har plötsligt trasslet omvandlats till glänsande lockar. Jag har inte märkt att man kan överdosera och den tynger inte alls ner. Mina flaskor köper jag från iHerb och passar på när de har rabatt. 
 
 
Ingredienser fräckt klippta från iHerb:
 
Alcohol denat. (38b, lavender)*, aqua, hamamelis virginiana (witch hazel) extract, aloe barbadensis leaf juice*, glycerin, camellia sinensis leaf oil*, panthenol, simmondsia chinensis (jojoba) seed oil*, oenothera biennis (evening primrose) oil*, rosa rubiginosa (rosa mosqueta) seed oil*, chenopodium quinoa seed extract*, pelargonium graveolens flower oil*, panax ginseng root extract, ginkgo biloba leaf extract, chrysanthemum sinense flower extract, magnolia biondii bud/flower extract, angelica archangelica root extract.

*Organic