Kan Bhringraj påskynda hårtillväxten?

I går så skrev jag ett inlägg om den Ayurvediska örten Bhringraj, som i flera studier har uppvisat resultat för ökad hårtillväxt. Den ska även motverka håravfall. För att kunna avgöra om detta verkligen fungerar, så måste man ju prova. Jag kommer att följa paketets anvisningar och blanda örtpulvret med ljummet vatten. Sedan ska blandningen kletas in i hårbottnen och sitta kvar i 15-45 minuter innan man sköljer av. För att kunna dokumentera om håret växer mer än normalt, så utgår jag från min bena just nu. Jag färgade håret med henna igår. Mitt hår växer ungefär en cm på en månad. Skarven mellan utväxt och hennan är hemskt tydlig. (Med betoning på hemsk.) Påskyndas tillväxten borde alltså håret växa mer än en cm när en månad har gått, och effekten kan då tydligt mätas. Hennabutiken, där pulvret är köpt, rekomenderar en behandling i veckan. Jag återkommer med resultat!