Bubben, påsk och allmänna livstecken

Först av allt vill jag önska er alla en fortsatt Glad Påsk! Jag hoppas ni myser med era familjer och har det allmänt gott. Jag försöker varva min tid med familjen, få lite välbehövd ledighet och skriva på matten. Här i Skåne pågår konstrundan för fullt och i morgon skall jag runt på Österlen och uppleva våren. Rent allmänt finns det en möjlighet till allsköns trevligheter på Österlen. Inte minst när man tänker att här finns Österlenkryddor, trevliga loppisar och små gårdsbutiker som säljer hemgjord choklad och tvål.
 
Jag är en usel kattfotograf, men jag bara måste visa hur tjatig Bubben är när man inte har tid med honom. Då klagar han högljutt och vill inget hellre än att bli klappad.  Bilden är tagen där jag sitter vid datorn. Tycker nog att jag har fått lite skärpa på bakdelen....suck. :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Estelle:

Glad fortsatt påsk önskar jag dig med!
Vilken söt och rolig katt du har! :)
Kommer han inte och lägger sig på datorn då? Eller vill lägga sig i ditt knä?
När jag hade hund satt hon i knät medan jag satt vid datorn :)

Svar: Han ska sitta uppe under hakan helst, och så ska man prata med honom och gosa. Sen kan han lugnt rulla ihop sig i knät och snarka. Det är när man tycker att han ska hoppa ner, som han genast börjar klaga. :)
Short and Sassy