L:A Bruket och spa på The Lodge

 
 
Nu i helgen var jag och sambon på spahelg på The Lodge. Jag fyllde år i februari och detta var min födelsedagspresent. The Lodge ligger vackert beläget högst uppe på Romelåsen och utsikten är fantastisk!
 
 
 
Stugan eller hela spaområdet går i en ljus och fräsch amerikansk stil. Hemtrevligt med sprakande brasa och oljelampor lite här och där. Vårt rum var ljust, mysigt och rymligt. Man får ett hemtrevligt lugn bara av att gå och lämna väskan. Först blev vi bjudna på Afternoon Tea med mysiga snittar och tillbehör. Jag hittade ett nytt favoritte. Sedan hade vi två timmar i relaxavdelningen där vi badade bubbelbad utomhus. Efter att vi hade duschat var det dags för fyrarätters middag. All mat som serverades var lokalt producerat med otroligt fina råvaror. Här satsar man verkligen på kvalite och gästernas välbefinnande. Det märktes inte minst när man möttes av den här synen i badrummet:  
 
 
L:A Brukets produkter överallt! Jag har aldrig haft förmånen att få prova dem innan och här fanns en hel serie att testa loss på. L:A bruket är ett ekologiskt märke som tillverkas i Varberg. Flaskorna är stilrena och innehållet så bra att jag skulle kunna duscha fem gånger på raken. Alla produkter doftade gott av citrongräs och var återfuktande lyxiga. Jag provade schampot med tillhörande balsam och mitt hår blev tjockt och kändes nyklippt. Duschtvålen doftade underbart och kropplotionen blev jag så mjuk och smidig av att det kändes som en dröm. Jag förstår att de har fått sätta upp den här lappen:
 
 
 
Jag gick således ner till shoppen för att spana in sortimentet. Det var mest från citrongrässerien, men även produkter med vildros. Produkterna är dyra. Jag skulle vilja handla allt, men bestämde mig slutligen för att jag bara kunde välja två. Japp, får äta knäckebröd resten av månaden. 
 
 
 
 
Jag kunde inte motstå det krämiga och härliga balsamet. Jag vet att jag har tjatat på om att håret inte gillar protein, men det här balsamet var underbart. Det innehåller mandelolja, veteprotein, vitamin B och havreextrakt. Det doftar som sagt citrongräs. Min flaska var på 450 ml och kostade 269 kr.
 
 
 
INGREDIENSER
Aqua (dest.vatten), Behentrimonium methosulfate (fr. raps), Cetearyl stearate, Caprylic / Capric triglyceride (fr.kokos), PE G- 20 Stearate, Cetyl alcohol (fr veg), Panthenol, Prunus amygdalus dulcis oil (mandelolja), Coriandrum sativum (koriander) + Piper nigrum fruit oil (svartpeppar) eller Cymbopogon flexuosus herb oil (citrongräs), Cocodimonium hydroxypropyl hydrolyzed wheat protein (vete), Potassium sorbate, Sodium bensoate, Butylene glycol, Citric acid (citronsyra), Sodium phytate (fr. majs), Beta glucan (havre) samt Citral, d-Limonene, Linalool (naturligt förekommande i eteriska oljor).
 
 
Sedan stod det i valet och kvalet mellan den underbara kroppslotionen eller duschtvålen. Lotionen var dyrare, så det fick bli tvålen.100 % ekologisk och härligt citrondoftande. Min flaska var på 450 ml och kostade 229 kr.
 
 
 
 
 
INGREDIENSER
Aqua (Dest. vatten), Glycerin (fr.kokos), Cocamidopropyl Betaine (fr. kokos), Sodium Levulinate (fr.ris), Sodium Anisate (fr.fänkål), Disodium Lauroyl Sarcosinate (fr.veg), Sodium Lauryl Sulfoacetate (fr. kokos), Caprylyl wheat bran/ straw glycosides (fr.vetekli), Fusel wheat bran/straw gycosides (fr.vete), Polyglyceryl-5 Oleate (fr.veg), Sodium Cocoyl Glutamate (fr.kokos), Glyceryl Caprylate (fr. veg), Citral, Linalol, Geraniol (alla tre ingår naturligt i eterisk olja).
 
Nu kan jag ha mitt lilla hemmaspa varje dag! Lovar att återkomma när jag har hunnit prova dem mer. 
 
Vill man läsa mer om L:A Brukets produkter har de en inspirerande hemsida. Där kan man också läsa om deras företagsfilosofi. Tror att man kan handla därifrån också.
#1 - - Fairyland surprises:

Jag tycker mycket om deras produkter! Kan varmt rekommendera dem!

Svar: Vad kul! Vilka produkter har du provat?
Short and Sassy

#2 - - Felicia:

Gillar verkligen deras produkter, finns så många goda dofter!

Svar: Vad kul att fler verkar ha hittat dem! :)
Short and Sassy