Torra vinterhänder? Jag har lösningen, som inte kladdar!

Jag längtar efter våren så att jag tror att jag blir tokig! Lite värme och sol NU tack! Under tiden som jag räknar ner till det är dags att ställa om till sommartid, pyntar jag mitt hem med tulpaner och vårlökar. Hade lite vårfeeling förra veckan, och då gick jag till och med och köpte mig nya trädgårdshandskar och ett lökjärn. Alla fina lökar som man har planterat inomhus går alldeles utmärkt att plantera ut. Mina krokusar från förra årets inomhuspynt börjar så sakteliga våga sig upp nu.
 
Nog med trädgårdsprat! Nu var det vintertorra händer det skulle handla om. På vintern är det svårt att behålla fukten i hud och hår. Händerna är extra utsatta. Jag gillar inte handkräm som kladdar. Jag vill att krämen ska gå direkt in i huden och ge fukt. Därför gillar jag inte för feta krämer som sätter fingrar över allt. I dag ska jag ge er två alternativ på kladdfria handkrämer.
 
Först ut är deep steeps handkräm med grapefrukt och bergamot. Jag bara älskar doften! Jag har ju den här varianten i en bodymist också. Den finns i duschkräm och bodylotion med, men de har jag inte provat. Deep steep är ett rent och naturligt märke som inte innehåller några konstigheter. Krämen är vit och går in direkt i huden. Jag känner mig återfuktad, och det doftar underbart! Jag rekomenderar verkligen den här för alla som inte gillar när handkräm lägger sig som en fet hinna på huden. Produkten innehåller bland annat ekologisk Aloe Vera, solrosolja, vegetabiliskt glycerin, sheasmör och E-vitamin och olivolja. En massa finfina mjukgörare!
 
 
 
 
Min andra favorit är Madre Labs oparfymerade handkräm med arganolja. Den är lite fetare på huden, men även den går in snabbt. Den är parabenfri, innehåller vegetabiliska oljor och är inte testad på djur. Även här blir händerna otroligt mjuka.
 
 
Jag har köpt båda handkrämerna på Iherb och jag skulle gladeligen rekomendera dem.
7 kommentarer publicerat i Kroppsvård
Taggar: Deep Steep, Madre Labs, Oparfymerad handkräm, arganolja, vintertorra händer
#1 - - Malin/BilboBlueEyes:

Gillar också Deep Steeps handkrämer. Har tre stycken hemma nu för säkerhets skull. :-)
Billigare att köpa så man har än att försöka springa och leta något nytt som inte blir bra. På det riktigt torra partierna och nagelbanden använder jag All You Need is Me from True Organic of Sweden. DYR! Men har den mest på det värsta ställena och det har hindrat hudsprickor.

Svar: Vilken doft från Deep Steep är din favorit? Är det bara jag som inbillar mig, eller har det blivit dyrare att handla på iHerb?
Short and Sassy

#2 - - Estelle:

Ska jag komma ihåg när jag beställer i från Iherb nästa gång!
Tack för tipsen! :)

Svar: Vad är ditt bästa iHerb-tips? Brukar inte ha problem att fylla korgen, men det är ju kul att få något att spana in. :)
Short and Sassy

#3 - - Malin/BilboBlueEyes:

Jag gillar Guava och Tangerine-Melon. Jag gillar lite mer sötare dofter.
Jag har också funderat på om det blivit lite dyrare att handla på iHerb. Jag har ju dock någon typ av VIP rabatt för jag handlat så länge. Inte för att jag har samlat poäng som andra gett mig utan bara för jag varit trogen kund så länge. Dels har jag rabatt, men så har de också börjat med ett belöningsysten så jag får en viss procent av varje köp tillbaka som en rabatt att handla för. Men antingen så är det att dollarnen höjts eller så har de generellt höjt priserna. Ögonkrämen kostade 110 kr när jag lade ut den som favorit 2014.

Svar: Jag gillar också söta dofter. Har du provat Nubian Hertiage? De har underbara dofter på sina produkter. Är väl ett dotterbolag till Shea Moisture om jag inte missminner mig?
Short and Sassy

#4 - - Malin/BilboBlueEyes:

Jo, det stämmer att de är ett dotterbolag. Jag har testat en handkräm från Nubian Heritage men något i den irriterade mina händer tyvärr. Det var den som skulle vara lite exfolierande också. Jag har också testat en leave.in som jag gillade men ivern har tyvärr slutat att ta in den. Jag har tänkt att jag skulle testa lite mer kroppsproudkter från bägge märkena. Såg att du recenserat några någonstans. Har du några favoriter att tipsa om eller finns alla på bloggen?

Svar: Prova duschtvålen från Coconut and papaya- serien. Den är underbar! Luktar som en pinacolada och man blir underbart mjuk.
Short and Sassy

#5 - - Malin/BilboBlueEyes:

Åh, det låter härligt! :-)

#6 - - Estelle:

Hej igen!
Såg inte din kommentar förrän nu, så blir lite sen kommentar.

Jag är nog inte den rätta att ge tips om Iherb egentligen, har nämligen bara handlat där ifrån två gånger hittills.
Men senast köpte jag D-vitamin med K-vitamin (för bättre upptag) till ett bra pris av märket Now foods.
Kommer inte ens ihåg vad jag har köpt mer än schampotvålen i hygienväg nu, har väl inte riktigt hittat favoriter där än.

Svar: iHerb har ett enormt utbud och det är lätt att nästan bli lite överväldigad till en början. Från Now foods har jag beställt tandkräm och eteriska oljor.
Short and Sassy

#7 - - Estelle:

Ja, det kan man lätt bli, tar ju en evighet att titta igenom vad de har.

Var eteriska oljorna och tandkrämen i från Now Foods bra?

Svar: Jag köpte pepparmint och bergamot, och jag är nöjd med dem. Tandkrämen var godare än Urtekrams. :)
Short and Sassy