Halloweenmask med aktivt kol

I härliga Halloweentider är det dags för en djuprengörande svart "skrämma-sambon mask". :)
Jag använde mig av vindruvor, rosa lera och aktivt kol. Vindruvor innehåller antioxidanter, rosa lera är rengörande, men ändå milt/mjukgörande och aktivt kol får mina tänder att bli vita/rengör akvarier, och borde därför dra ut mindre oönskade ämnen från huden. Ett litet Frankensteins experiment med andra ord! *Moha ha ha!* För att förta bilden av en "helt galen tysk professor" kan jag ju hänvisa till att masker med aktivt kol redan finns. Jag hittade exempelvis denna lilla kusinen:
 

Den har jag inte provat, men den aktiva ingrediensen är som sagt aktivt kol. Med min mask slipper du lägga ut 300 kr, som den här tuben kostar.
 
 
 
 
Aktivt kol hittar man på apoteket. Fungerar utmärkt för att göra tänderna vitare tillsammans med kokosolja. Nässlorna har jag plockat och torkat under våren och leran kan man hitta hos Crearome.
 
 
Jag börjde med att mala vindruvor och nässlor med en handmixer. Det skvätter!!
 
 
 
 
 Sedan får tillsatte jag leran och det aktiva kolet.
 
 
 
 
Jag rörde med en sked och sedan fick blandningen en trevligt zombieaktig färg:
 
 
 
Smeten kletade jag in i fejjan!! Och sedan var det "sambo-skrämmar -dags"! Så himla skoj! Min älskade sambo skrek verkligen till när jag dök upp bakom ett hörn. Uppspärrade ögon och allt! Tyvärr vägrade han att dela med sig av detta på bild...så jag visar en ruskig närbild av ett befintligt träskmonster istället....
 
 
 
 
Resultatet då? Förutom en sambo som undrade hur länge jag skulle gå med masken kunde jag konstatera att jag fick en otroligt mjuk hy. Vet inte om ansiktet blev så mycket mer utrensat på bara en omgång, men det känns som om jag har rengjort, peelat och noggrant smörjt in utan vidare ansträngning. Kinderägg med tre önskningar i en?