Nykläckt från iHerb!

 
Tullen har jobbat snabbt och i går kunde jag lösa ut mitt paket från iHerb. Det är alltid lite spännande, trots att man vet vad man har beställt. Det här låg i paketet denna gången:
 
 
 
 
Först ut är min älskade duschtvål från Nubian Heritage. Med sin goda pinacolada-doft har den seglat in på favoritlistan. Jag har skrivit om den här
 
Sedan beställde jag en handtvål från Method. Den doftar underbart och kommer ut som ett lent skum. Den innehåller sulfater, men jag behöver en sådan tvål i köket när jag gör pajdeg eller vänder potatisklyftor i olja. Mina vanliga handtvålar kan inte lösa upp fettet, men det gör den här. Den är alldeles för uttorkande för att använda till vardags, så det är min "hjälp i nöden" produkt.
 
Sedan har vi ett schampo från Bröö. De marknadsför sig lite vitsigt med att gå från "the saloon to the salon." Det är ett ölschampo och listan är lång på vilka läskiga ämnen de undviker i sina produkter. Med den här slipper vi sulfater, silikoner, parbener, phalater, färgämnen och syntetisk parfym.Tyvärr slipper vi inte Cocamidopropyl Betaine, som finns på fjärde plats i innehållsförteckningen.
 
I mellanraden finns en hadtvål från Out of Africa och den doftar gott av vanilj. Där står även en väldoftande handkräm från Deep Steep och ett ögonserum från Andalou Naturals.Fina BilboBlueEyes tipsade mig om ögonkrämen och har recenserat den här. Jag har hunnit prova den och kan konstatera att den snabbt sugs upp av huden och är inte ett dugg kladdig. 
 
I förgrunden står en mineralfoundation från Everyday minerals.Ska använda den ett tag och sedan ska jag skriva ett inlägg där jag jämför den med Lily Lolos variant, som jag nästan har använt upp.
3 kommentarer publicerat i Hemklickat
Taggar: Andalou Naturals, Bröö, Deep Steep, Everyday Minerals, Method, Nubian Heritage, Out of Africa, iHerb
#1 - - Malin/BilboBlueEyes:

Spännande! Måste kika närmare på Bröö! :-)

Svar: Jag har hunnit att prova det. Mitt första intryck är att det är jätteutslätande. Här snackar vi slip! Jag behöver alltid balsam annars, men här är det frågan om det behövs. Bara det är ju ett mirakel.
Short and Sassy

#2 - - Malin/BilboBlueEyes:

Åh, det låter ju väldigt trevligt. Jag gillar ju också slip och utslätande! :-) Apropå frizz så var jag lite lat häromdagen och hade inte i min leave-in när håret var blött utan hade i det när det var nästan torrt, vilket ju inte ger samma resultat. Så nu har jag gått och irriterat mig i 3 dagar på min frizzgloria och längtar efter hårtvätt. ;-)

Svar: Måste ju tacka för tipset om ögonserumet! Det känns som om den ger massor med fukt. Gillar speciellt att man inte får någon fet hinna efteråt, utan allt sugs upp. Ska bli spännade att se hur den fungerar efter en längre tid.
Short and Sassy

#3 - - Malin/BilboBlueEyes:

Åh, vad kul! Hoppas du fortsätter och gillar det! :-)