Sammanfattning april

Sammanfattning av hopkokens månad - april
 
 

Om jag skulle sammanfatta april så tycker jag att det har varit en spännande månad i skönhetsväg. Jag har provat massor med nya saker och lärt mig sådant som jag inte kunde innan. Helt enkelt ett härligt sätt att möta våren på!
Jag tror aldrig att jag har blandat ihop och testat så mycket nytt.
 
April var månaden då jag gjorde min egen deo. Den kunde ha blivit ett aprilskämt, men icke. Jag använder den varje dag och är supernöjd! Den håller hela dagen och jag har aldrig haft en bättre deo. Den ger inga fläckar och luktar gott. Kan faktiskt inte komma på några minus. Jag rekomenderar den varmt!
Mindre lyckat var försöket att göra en egen tandkräm. Den smakade ägg och kändes inte alls fräsch. Men skam den som ger sig! Jag provade även att blanda till en egen vaniljolja och den luktar redan ljuvligt. En månad kvar och sedan är den redo att användas. Jag avslöjade även mitt bästa vapen mot oren hy - Superdupermasken. Ingenting att använda innan en het date kanske...för då kanske inte bara pormaskarna och finnarna tar till flykten på grund av vitlöken... Jag hittade även gurkmejan som ska bleka oönskade fläckar och jag kommer att använda mig av diverse gurkmejemasker under hela maj för att se om det händer något. Har man missat alla dessa hopkoksexperiment finns chansen att ta igen det här.
Jag torkade även nässlor och prisade den mångsidiga kokosoljan. Jag fortsatte jakten på det perfekta schampot, men kammade noll. Däremot hittade jag ett härligt balsamspray och väldoftande bergamottprodukter. I maj tänkte jag syna produkter för barn, kolla upp innehållet i min linsvätska och experimentera med ansiktsvatten. Eller så blir det något helt annat... :)