Ansiktsvatten med rosmarin

 
 
I dag har jag haft spakväll i sommarvärmen. Det var högst behövligt vill jag lova. Jag har passat på att henna håret, haft ansiktsskrubb, mask och kroppsskrubbat så det har stått härliga till för att få bort allt Gran Canariaflag. Eftersom gettvålen har aktiverat alla porer som finns - i helt fel riktning tänkte jag bättra på läget med att testa ett hemkokt avsiktsvatten av rosmarin. Rosmarin är en mycket trevlig krydda, som jag främst använder till att krydda potatisklyftor med. Man den kan även enkelt användas i vattenavkok för att främja hårtillväxt och göra mörkt hår glansigt. På hyn ska den öka cirkulationen och verka renande. Bara att koka vatten och hälla över de färska örterna. Lätt som en plätt!
 
 
 
Jag gillar örter, så jag slängde även ner lite citronmeliss i tevattnet. Det luktar härligt och färgen är trevligt honungsgul.
 
Resultatet då?
I ansiktet känns det lite pirrigt efteråt. Det här ansiktsvattent är inte alls lika lugnande som rosvattnet jag gjorde i början på sommaren. Det här känns starkare och mer aromatiskt. Det känns som om porerna får jobba lite. Får testa i några dagar och se vad jag tycker.
 
0 kommentarer publicerat i Hudvård
Taggar: Rosmarin, acne, ansiktsvatten, hudrengöring