Klockaregårdens Ayurvedashampo citron och ros

 
Så här ser dom ut mina nya duschkompisar. Jag har öppnat båda och kan konstatera att de inte luktar som originalet, utan mer diskret. Citronen provade jag igår. Jag tycker att den skummar mer än sin kompis Original, men känns lite strävare i håret. Håret blev heller inte riktigt lika slätt när det torkade. Den skall passa bäst för dem med fett hår, så därför vägrade jag att tvätta håret i morse för att testa. Jag höll det uppsatt, men behövde inte känna mig otäckt flottig. Jag får se om jag kan vänja bort lite serbumproduktion med denna utan att längderna tar stryk. Det är ett gissel det där. Mums för längderna brukar innebära en flottig känsla i hårbotten på direkten och det som håller fettet borta en dag eller två brukar torka ut. Lite balans önskas tack!
Rosen luktar inte ros så att det blir läskigt. Jag gillar inte rosdoft utan tycker antingen det luktar tant eller så blir det kväljande. Jag pratade med en trevlig kvinna från Klockaregården i telefon och hon använde rosen. Efter hennes beskrivning av lukten vågade jag beställa den. Bättre än befarat med andra ord. Tydligen var just den varianten deras storsäljare. Hon var så trevlig att prata med, så när jag hade lagt på luren kom jag på att jag hade glömt bort att fråga om hur de kunde garantera att alla växtdelar i schampot var ekologiska. Nåväl, jag får väl ringa igen en annan dag.
0 kommentarer publicerat i Hårvård
Taggar: Ayruvediskt schampo, Klockaregårdens, ekologiskt, no poo