Köpguide för mineralsmink

Jag tänkte att jag skulle tipsa er om bra sidor där man kan köpa mineralsmink. Det är inte lätt att hitta i djungeln, men är man villig att beställa från USA finns det en guldgruva att ösa ifrån. De sidor som jag tipsar om har jag handlat ifrån själv och som jag är nöjd med. Jag har lånat alla bilder, men har skuggorna om någon vill se swatches.
 
Här har vi ögonskuggor i de häftigaste färger och till så bra priser att man kan köpa en hel hög utan att skämmas. Jag brukar köpa mina skuggor i provburkar och utnyttja deras erbjudande om samplerset. Då får man välja 10, 15, 20 eller 50 burkar i valfri färg ur deras sortiment.Varje provburk räcker hur länge som helst om man väljer ögonskuggor. Ögonskuggorna har bra pigmentering och innehåller varken bismuth eller talk. De blandar sig bra med varandra och sitter hela dagen om man har en primer under. Den stora fördelen är det enorma utbudet och de klatchiga färgerna. Jag gillar även tanken på att få hem 20 skuggor i ett svep. Det finns underbara bilder som får en att dreggla och det svåra är att välja bland alla fina färger. Frakten ligger på 7 dollar till Sverige. Leveransen kan gå snabbt från en vecka upp till tre veckor. 
 
DRAMA QUEEN MINERAL COLOR
 
Missa inte Drama Queen som skimrar i lila och guld. Sätter piff på det mesta! Jättesnygg att blanda med grått.
 
http://madminerals.org/images/thumbs/LOTSOFLOVE.jpg
 
Eller Lots of Love, som får den regnigaste höstdag att kännas som en morgon i bokskogen.
 
 
Letar man efter en pålitlig fondation och bra kabukiborstar är Everyday Minerals ett gott val. Ögonskuggorna jag har köpt härifrån är i lugna naturliga färger. Jag tycker nog att utbudet är tråkigt, men jag gillar deras mineralpuder för ansiktet. Man kan köpa provburkar eller beställa hem ett gratis provkit. Leveranstiden brukar variera. Men minst tio dagar får man räkna med. Frakten ligger kring 6 dollar.
Multi-Tasking Neutral - MatteMin matta bas som jag använder till ansiktet. Inte så spännande direkt...
 
 
 
 
Lite dyrare, men mycket fin kvalité på skuggorna. Jag älskar deras multicroma skuggor, som byter färg beroende på ljus. Dem hittar man under fliken Arcane Magic Eye Shadows. De har såklart provburkar. Frakten börjar vid 4,20 dollar och du får räkna med lååååång frakttid. Min leverans tog över en månad.
 
 
 
 Kolla bara in den här lilla godingen som växlar färg från kungsblå till rosalila. Den heter Mermaid Masquerade.
 
 
 
 
 
Eller Dark Fantasy. Med den blir man den elaka drottningen i Snövit i ett naffs! Jag skulle rekomendera den under en svart klistrig bas.
 
 
Ännu ett märke som har trevliga, men skira ögonskuggor. Jag tycker att de inte fäster så bra på egen hand utan kräver en ordentligt klistrig bas. Pigmenteringen är något svagare än i skuggorna ovan. Men här finns naturligtvis guldkorn och färgerna är ordentligt ordnade efter kulör. Frakten börjar vid 7 dollar.
 
 
 
Härliga skuggor med mycket fina nyanser. Här finns ett bra utbud av skimriga och matta skuggor. Nu har de tyvärr bestämt att man måste handla för 25 dollar för att de skall skeppa till Sverige och frakten går på hutlösa 15 dollar. Kommer inte att handla därifrån något mer. Men jag måste bara få visa upp mina favoriter därifrån.
 
Maui Wowie Maui Wowie är som ett stort WOW!
 
Jammin Jamaica Jammin Jamica har precis den rätta giftgröna färgen.
0 kommentarer publicerat i Smink
Taggar: Earth Glow Minerals, Everyday Minerals, Fyrinnae, MAD minerals, Pure Luxe, mineralsmink, mineralögonskugga