Väldoft från iHerb

Ännu ett paket från iHerb fann sin väg från USA och hem till mig. Den här gången hade jag beställt lite väldoft. Jag blev så sugen på bergamott...
 
 
Från deep steep blev det brown sugar - vanilla bodymist som luktar mustig vanilj. Man bara sprejar på och sen luktar man gott. Doften håller inte så länge, men den är mysig så länge den varar. Huden blir inte torr. Doften är rätt intensiv, så man ska nog akta sig för att ta för mycket. Då kan den nog tendera att bli lite kväljande, som vissa vaniljdofter kan bli. Jag beställde även en handtvål med bergamot och grapefrukt. Den har jag inte hunnit prova än, eftersom jag har en andra tvålar i både köket och i badrummet. Den luktar i varje fall friskt av citrus.
 
Jag beställde även en eterisk olja med bergamot från now essential oils. Den luktar som bergamot gör - friskt och sött av citrus. Doften anses vara uppiggande och jag blir faktiskt glad av den. Jag använder den i min aromalampa när jag känner att jag behöver få en solskenskick. Jag har även droppat i några droppar i min mandelolja, så jag får en bra start på dagen.
 
Jag blir torr kring ögonen av min black soap, så jag beställde även en ögon makeup remover från earth science. Den har jag inte hunnit prova än. Mest beroende på att jag är lite lat och inte har orkat.
 
Det blev även lite godis till håret. Eller nja...Beställde en miniflaska schampo från BWC, som visade sig innehålla silikoner. Är säkert fuktgivande som den lovar, men nej tack. Dessutom luktar den hemskt. Den ger jag bort till någon som gillar silikoner och mint i håret.

Däremot hoppas jag mer på schampotvålen från J.R LIGGET´S. Den innehåller kokosolja och arganolja och skall verka vårdande och återfuktande. Förpackningen är lite retrosöt. Det häftiga är att den skalll motsvara två stooora flaskor schampo. Kan det stämma? Tvålen är mycket mindre än vad jag hade tänkt mig. Men den ska bli spännande att testa. Det fanns flera olika sorter, men jag valde den som såg minst uttorkande ut. Någon som har provat?
 
Slutligen blev det också 100% henna på burk från rainbow i färgen persian red. Jag trodde att det skulle vara en hennainpackning i krämform, men det visade sig vara vanligt hennapulver. Jag har hunnit prova och den är helt ok. Tycker att den täcker utväxten bra och färgen blev som henna blir mest. Dock tycker jag att det är gräsligt att de använder sig av burkar. Är det vanligt pulver och inget klet kan de ju lika gärna förpacka hennan i något mer miljövänligt.
0 kommentarer publicerat i Hemklickat
Taggar: BWC, Deep Steep, J.R LIGGET´S, earth science, iHerb, now essential oils, rainbow