Dags att plocka!

Hej mina vänner!
I dag ramlade jag över en rätt intressant sida, som skickar veckobrev när det är dags att ut och plocka nyttiga växter i naturen. Sidan heter
[ DAGS ATT PLOCKA ]. De har fina bilder på växterna, beskrivningar av dem och ger även tips på vad man kan göra med dem. Vad sägs om recept på violpannacotta eller rödplisterlasange? Lite nytänk i matlagningen är ju inte fel och många av växterna kan man använda i skönhetsvård också. Jag anmälde mig till deras maillista för att se vad det här var för trevligt. De är inriktade på när växterna kommer i Södra Sverige, men det betyder ju bara att ni som bor längre norrut får mer framförhållning. :)
 
Själv har jag plockat styvmorsvioler idag! I kväll ska jag använda blommorna till en ansiktsmask. Håll utkik!
0 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: [DAGS ATT PLOCKA], naturen, styvmorsviol, veckobrev