Vårfina fötter med fotmask!

 
 
Varför inte ge fötterna lite uppmärksamhet så här innan sandalsäsongen? Jag har aldrig provat med fotmask förut. Det låter oerhört lustigt i mina öron och fruktansvärt kladdigt. Men varför skulle inte fötterna gilla det liksom, efter filning och fotbad?
 
Jag blandade ihop rosa lera med turkisk yoghurt. I blandningen hade jag även generöst med mandelolja och några droppar ekologisk pepparmint.Väl på fötterna kylde pepparminten jättemycket. Det kan nog vara bra en varm dag när man har gått mycket, men det var inte så behagligt idag. Masken fick sitta på i tio minuter för jag ville mest skölja av det. Sedan kom nästa problem. HUR i hela världen ska man ta sig fram till duschen? Det lilla steget som jag fick ta var både halkigt och smetade ner golvet. Gör inte detta i soffan! Kladdet och den tråkiga väntan var dock värt resultatet. Så mjuka och härliga fötter jag fick! Ta på strumpor efteråt, för oljan gör fötterna lite hala.
#1 - - Estelle:

Jo, fotmask låter verkligen som om man har fått maskar som äter på fötterna och bör söka vård för det ;)
Plastpåsar på fötterna får du ha nästa gång du gör en fotmask! :)
Ingefära eller rosmarin passar nog bättre för fötterna än pepparmint den här årstiden.

Varför rosa lera i en fotmask förresten? Djuprengörande?
Tänkte mest att fötterna skulle bli torra av lera, men det blev de ju inte...

Svar: Ingefära borde vara lite mer värmande. Och rosmarinen ska ju öka cirkulationen. Tack! :) Jag upplever rosa lera som väldigt mjukgörande. Är jag lite torr i ansiktet gör den susen. Sedan hade jag ju i mandelolja också. Grön lera är mycket mer djuprengörande i jämförelse. Då hade jag kanske fått russinfötter?? :) Nä, fotmask kändes mest fånigt.
Short and Sassy