Recension av DermOrganic - schampo och hårinpackning

 
DermOrganic schampo och inpackning består av milda och miljövänliga ingredienser, och schampot är tänkt att användas varje dag. Huvudingrediensen är ekologisk arganolja och produkttillverkarna utlovar glans och återfuktning. Konsistensen på schampot är krämigt och ska påminna om en ansiktsrengöring. Det skummar mycket lite och det tolkar jag som ett tecken på mildhet. Lukten är något åt Jenkahållet och jag upplever den som mycket god. Inpackningen är mer blommig i doften.
 
Inledningsvis blir mitt hår mycket mjukt, men efter en tids användning är produkterna inte tillräckligt återfuktande. Jag får ingen stuns i håret, det blir inte glansigt, och småhår framträder mycket tydligt. Jag kommer på mig själv att sträcka mig efter en annan flaska i duschen. Därmed är dessa produkter mycket dryga, och det kan ju inte räknas som en fördel. En annan sak som jag invänder emot är att när pumpen i flaskan inte får upp mer produkt, så är det fortfarande en massa schampo kvar. Det betyder att man får skruva upp korken och försöka dosera ut innehållet.Sambon upplevde att hans hår inte blev tillräckligt rent. Vad det gäller den biten har jag ingenting att klaga på. Mitt hår blir rent, men fett dagen därpå.
 
Inpackningen har jag använt som balsam, och vet inte hur den fungerar under värmande handuk osv. Som balsam är den inte speciellt återfuktande, men håret blir lätt att reda ut. Håret känns mjukt och inte ett dugg strävt. Jag tycker inte att produkterna försämrar mitt hår, men de gör inte speciellt mycket nytta heller. Jag är lite besviken, för jag ville verkligen hitta ett bra schampo som är milt, kan användas varje dag och samtidigt vårdar och återfuktar. Låt nu för allt i världen inte min besvikelse avskräcka er. Nätet är fullt av människor som tycker att det här är utmärkta vardagsprodukter. Jag tycker dock att priset på dessa produkter är för högt jämfört med vad man får. Jag köpte mina flaskor som ett paket med schampo, hårinpackning och hårolja, och dessa gav jag ca. 500 kr för hos Eleven. Jag kommer inte att köpa dem igen.