Camelia Kissi olja - Kan det vara något?

Jag har letat runt efter en olja att kombinera med min vanliga jojoba-olja i ansiktet. Jag tycker att den gör sitt yttersta för att balansera min annars väldigt feta hy. Nu är jag inte glansig och fet längre. Innebrännarna har försvunnit och de röda prickarna på kinderna syns inte särskilt tydligt. Jag skulle säga att min hy är hyfsat normal i dagsläget. Det jag skulle vilja ha hjälp med är att förminska porerna lite och ytterligare bleka resterna av en tid då hyn var i obalans, samtidigt som jag behöver lite återfuktning.
 
Anita Grant har en olja som verkar mycket lovande, om man ska läsa vad den utlovar. Det är oljan med det lätt roande namnet Camelia Kissi. (Får min fantasi skena iväg har Camelia en biroll i en James Bondfilm. Hon dör så klart mycket tragiskt i en bergsolycka 20 minuter in i filmen, eftersom hon snavar på sina höga klackar och faller handlöst.)  Bortsett från namnet så kommer oljan från ett Japanskt blommande träd.
 
 
Enligt produktbeskrivningen lovar oljan att återfukta huden utan att den käns fet. I processen ska akneärr bekämpas, fina linje minska och stora porer få sig en match. Vidare skall hudtonen jämnas ut, och oljan kan även användas i håret. Den innehåller antioxidanter och hög koncentration av omega 9. Jag funderar på om jag ska slänga iväg en beställning till England när lönen kommer. Är det någon som har provat Anita Grant? Är det något annat man ska beställa om man ändå håller på? Är oljan så bra som den låter?   
 
 
 
http://ecx.images-amazon.com/images/I/31Y7TEwjQ1L._SY300_.jpg
 
#1 - - Malin/BilboBlueEyes:

Jag har inte testat den så kan inte svara på det. Jag gillar oljor, men sedan några år tillbaka har jag problem med att använda dem som enda återfuktning till min torra hud. Jag använder gärna olja som rengöring eller som en booster i en hudkräm, eller som ett serum. Det finns många fina oljor där ute och bästa är väl att prova sig fram. Jag har ju mer och mer gått över till parfymfritt och rena oljor på grund av att syntetisk parfym och/eller eteriska oljor irriterar min hud. Ibland går det bra med eteriska oljor, men och ibland inte. Det verkar som om mängden och vilka eteriska oljor det är spelar roll. Så med andra ord så har jag testat många rena oljor som bara är själva oljan och det känns bättre för min hud än blandningar med eteriska oljor. Softskin har ju den oljan också, men inte hela Anita Grants sortiment. Jag har handlat direkt från Anita Grant någon gång när jag ville testa flera saker bara för att de har många mindre prova på flaskor. Jag är inte så förtjust i deras hårprodukter, men kommer inte ihåg exakt vad jag provat. Jag har köpt en Aloe Vera gel och Body Butter som jag gillar till kroppen och gurkoljan och argan oljan är ju trevlig till ansiktet.

Svar: Tack för tipsen! Jag har sett att Softskin har den, men det var bara den största flaskan som fanns inne. Låte våghalsigt att börja med den kanske? :) Eteriska oljor i ansiktet skulle jag också undvika eller använda med försiktighet. Känns som en stor risk att det skulle irritera eller orsaka allergichock. Ren olja för mig med tack! Ska passa på att köpa lite småprover, så man kan se vad som funkar.
Short and Sassy

#2 - - Malin/BilboBlueEyes:

Jag menade absolut inte att man skulle ha rena eteriska oljor i ansiktet! Jag menar att jag kan reagera p åallt som innehåller eteriska oljor i små mängder vilket är säkert 90% eller mer av ekologisk/naturlig hudvård och smink. I mer konventionell så kan det ju också finnas eller syntetisk parfym.
Alltid bra att kunna testa med mindre förpackningar.

Svar: Oj så tokigt jag skrev. Jag menade inte rena eteriska oljor direkt i ansiktet, utan uppblandade med annat. Jag är inte allergisk mot något, så på kroppen får det gärna dofta. Det jag menade var att jag inte gärna vill ha dem i ansiktet och föredrar rena oljor framför ansiktskrämer av den anledningen.
Short and Sassy

#3 - - Malin:

Aha! Ok! :-)
Jag tänkte att det var jag som skrev tokigt. ;-)