Deep Steep - Body Mist

 
Jag har testat två "luktegott" från Deep Steep, som är ett ekologiskt märke. Den ena doftar brunt socker och vanilj, och den andra grapefrukt och bergamot. Jag älskar bergamot och har en handkräm från samma märke. Det här är solsken på flaska! Varianten med vanilj är lite för söt för mig, så den kommer jag inte att köpa igen. Att spruta på sig de här är en tillfällig lycka. Doften håller inte i särskilt länge med någon av dem, men det gör inget. Jag sniffar glatt så länge de varar. Det är helt enkelt ett trevligt alternativ till mindre naturliga produkter. Mitt enda varningens finger är att bergamot och sol är ingen bra kombo. Båda är vattenbaserade och är inte testade på djur. De innehåller ingen alkohol och aloe veran gör dem skönt återfuktande. Jag har köpt mina via IHerb.
 
Innehåll:
 
Body Mist grapefruit - bergamot 
Aqua, Organic Aloe Barbadensis (Aloe Vera) Leaf Extract, Citrus Grandis (Grapefruit) Extract, Citrus Aurantium Bergamia (Bergamot) Fruit Extract, Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Fruit Extract, Aroma (Organic and Wildcrafted Aroma Blend).
 
Body Mist brown sugar - vanilla
Aqua, Organic Aloe Barbadensis (Aloe Vera) Leaf Extract, Sucrose (Sugar) Extract, Vanilla Planifolia Fruit Extract, Aroma (Organic and Wildcrafted Aroma Blend).
 
 
Bubben vill alltid vara med, men han blir aldrig något vidare på bild....Min gammelgubbe är dock ruskigt söt i verkligheten. Så fort man ska göra något är han där och ska hjälpa till, men när man ska försöka ta kort blir det mest suddigt, och/eller halva kattskrället fastnar på bilden. Jag hyser den största respekt för alla naturfotografer!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Fairyland surprises:

Tack för tipset!